Kültür Sanat

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi sona erdi

Dünyanın en çok ziyaret edilen sanat etkinliklerinden Venedik Bienali Uluslararası Sanat Sergisi’nin 60’ıncısı 24 Kasım’da sona erdi.

1 Aralık 2024 Saat: 20:35
Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi sona erdi
Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi sona erdi

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi sona erdi

Dünyanın en çok ziyaret edilen sanat etkinliklerinden Venedik Bienali Uluslararası Sanat Sergisi’nin 60’ıncısı 24 Kasım’da sona erdi.

Kapılarını 20 Nisan’da açan bienal, ön izleme günlerinde 27.966 sanat profesyoneli ve basın mensubunu ağırladı. Bienali 700.000 biletli ziyaretçi gezdi. Ziyaretçilerin %59’unu yurtdışından gelen konuklar oluşturdu. Bienalin ana mekânlarından Arsenale’de yer alan, koordinasyonunu İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın üstlendiği Türkiye Pavyonu, sanatçı Gülsün Karamustafa’nın mekâna özel yerleştirmesi Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli eserine ev sahipliği yaptı.

İKSV’nin koordinasyonunu yürüttüğü Venedik Bienali60. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu, T.C. Dışişleri Bakanlığı himayesinde, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla, Türk Hava Yolları ana sponsorluğu ve havayolu partnerliğinde, SAHA Derneği’nin prodüksiyon ve yayın desteğiyle gerçekleştirildi.

Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli

Türkiye Pavyonu,Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli
Fotoğraf: Fatih Yılmaz

Gülsün Karamustafa, Türkiye Pavyonu’na özel ürettiği Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli adlı eserinde; tarihte istikrarın, ihtişamın, zaferin temsili olagelmiş sütunları içi boş kalıplara dönüştürerek yıkımların sıradanlaştığı ve değerlerin yıpratıldığı dünya düzenine dikkat çekti. Karamustafa’nın yerleştirmesi, dikenli tellerle örülü Venedik camından avizeler, başı ve sonu olmayan raylar üzerinde cam kırıkları taşıyan vagonlar gibi görsel öğelerle ışığın aydınlatmakta yetersiz kaldığı bir savaş alanını canlandırdı. Venedik’teki yerleştirmesi için ürettiği yeni film ve ses kompozisyonundaysa Karamustafa, savaş ve gösterileri konu alan siyah-beyaz propaganda görüntülerine yer verdi.

Karamustafa’nın sergisine dair kaleme aldığı metni okumak için tıklayın.

Projenin grafik tasarımını Esen Karol, sergi yayınının editörlüğünü Melis Cankara üstlenirken Yelta Köm sergi tasarımı, Erinç Tepetaş aydınlatma tasarımı, Furkan Keçeli de ses tasarımında danışmanlık sağladı.

Uluslararası basından Türkiye Pavyonu’na yoğun ilgi

Gülsün Karamustafa
Fotoğraf: Fatih Yılmaz

Uluslararası medyada geniş yankı bulan Türkiye Pavyonu, The Telegraph, ArtReview, Monocle, Wallpaper, ARTnews, ArtAsiaPacific gibi dünyaca ünlü sanat ve tasarım yayınlarının ilgisini çekti ve bienalin görülmesi gereken sergiler seçkilerine girdi. İngiltere’nin en çok okunan gazetelerinden The Telegraph’taki yazıda Türkiye Pavyonu’ndan övgüyle bahsedilirken sanat dergisi ArtReview, “Arsenale’de görülmesi gereken pavyonlar rehberi”nde Türkiye’ye de yer verdi ve Gülsün Karamustafa ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Wallpaper’ın yayımladığı “Venice Art Biennale 2024: a guide to what to see in and around the city” başlıklı haberde görülmesi gereken sergiler arasında gösterilen pavyon; Art News, Artlyst, Art Asia Pasific, Designboom ve Artribune Finestre sull'Arte’de de yer buldu. Associated Press, Venedik Bienali haberindeki fotoğraf seçkisinde sergiye yer verirken Almanya merkezli sanat platformu Berlin Art Link Karamustafa’yla bir röportaj yaptı. Almanya’nın önemli sanat yayınlarından Kunstforum da sanatçıyla bir söyleşi gerçekleştirdi. Karamustafa aynı zamanda, İngiltere merkezli iş dünyası, sanat ve tasarım dergisi Monocle’ın bünyesindeki Monocle Radio’ya konuk oldu.

Sergiyi tamamlayan özel bir yayın hazırlandı

Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli
Fotoğraf: Fatih Yılmaz

Gülsün Karamustafa’nın Oyuk ve Kırık Dökük: Bir Dünya Hâli adlı eserine, aynı adı taşıyan iki kitap ve bir afişten oluşan bir yayın seti eşlik etti. Kitapların ilkinde sanatçının eserinde kullandığı malzemeler hakkında 12 farklı yazarın kaleme aldığı metinler yer alırken, diğeri sanatçının önceki üretimlerine odaklandı.

Kitabın editörlüğünü Melis Cankara, grafik tasarımını Esen Karol üstlendi. Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanan kitabın Türkçesi İKSV tarafından, İngilizcesi İKSV ve Mousse Publishing ortaklığında yayımlandı. Kitapların satışı Minoa Pera ve Minoa Akaretler’de devam ediyor.

Kitaba Ezgi Alkan, Ersin Altın, Sevince Bayrak, Melis Cankara, Hasan Cem Çal, Alev Erkmen, Furkan Keçeli, Gökhan Kodalak, Aren Kurtgözü, Emre Özgüder, Waseem Ahmad Siddiqui, İpek Yürekli metinleriyle katkıda bulundu.

Kitabın tasarımcısı Esen Karol, Türkiye Pavyonu sergisi vesilesiyle Gülsün Karamustafa’nın üretim süreci, kişisel tarihi ve sanat-aile hayatı dengesi üzerine bir de söyleşi gerçekleştirdi. Podcast'i buradan dinleyebilirsiniz.

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi Türkiye Pavyonu hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi

Venedik Bienali 60. Uluslararası Sanat Sergisi, Adriano Pedrosa küratörlüğünde Foreigners Everywhere / Yabancılar Her Yerde temasıyla 20 Nisan-24 Kasım 2024 arasında düzenlendi. Bienalde aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 86 ülke pavyonu yer aldı. Bienalin ana sergisinde ise 331 sanatçının eserleri sergilendi.

YORUMLAR

Bu Habere Yorum Yapılmadı. İlk Yorumu Siz Yapmak İster misiniz? 
Lütfen Resimdeki kodu yazınız
 

Turizm Haberci, Turizm haberleri, Turizm Bölgeleri hakkında bilgiler Tavsiye Formu

Bu Haberi Arkadaşınıza Önerin
İsminiz
Email Adresiniz
Arkadaşınızın İsmi
Arkadaşınızın E-Mail Adresi
Varsa Mesajınız
Güvenlik KoduLütfen Resimdeki kodu yazınız